Saturday, January 2, 2010

37-HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN 2010

BACK TO SCHOOL!!

Murid-murid : Selamat Pagi Cikgu!
Cikgu : Selamat Pagi...

Inilah kata-kata hari pertama persekolahan. Tanggal 3 januari 2010 merupakan hari pertama persekolahan bagi murid-murid SKMUB. Selamat kembali ke SKMUB kepada murid-murid SKMUB. Bagi murid-murid lama janganlah liat-liat datang sekolah dan buat-buat lupa ya...al maklumlah..sudah sebulan lebih bercuti.Bagi murid-murid baru terutamanya pra sekolah dan tahun 1,selamat datang ke SKMUB.

Pelbagai ragam dapat dilihat seawal pagi lagi..ada yang tersenyum, ada yang monyok, ada yang takut dan ada pula yang menangis. Senario ini menjadi kebiasaan pada hari pertama persekolahan terutamanya bagi murid-murid pra sekolah dan tahun 1. Kelihatan juga ibu bapa tersenyum melihat telatah anak-anak yang memulakan alam persekolahan..Malah ada ibu bapa yang sanggup mengambil cuti semata-mata untuk menghantar dan menemani anak-anak ke sekolah.

Keghairahan dan kemeriahan di hari pertama persekolahan SKMUB sesungguhnya merupakan senario yang amat menarik. Semoga di tahun baru 2010 ini..murid-murid dapat membina semangat dan azam baru untuk mencapai kecemerlangan di SKMUB.

No comments:

Post a Comment